Mijn lijst met blogs

zondag 6 juli 2014

Markeringsvlaggetjes DIY

Deze simpele doch uiterst effectieve markeringsvlaggetjes helpen je straks om de juiste plek te vinden waar je water moet geven als de planten buiten hun boekje groeien. Hieronder een korte en bondige DIY. (Do It Yourself.) Of gewoon in het Nederlands: doe-het-zelf.

Het markeringsvlaggetje van dichtbij.


Men neme lange satéstokjes, plakband en een schaar (die op onderstaande foto ineens wel op zijn plek lag.)

U vroeg zich vast al af wat die leuke, rode appel er mee te maken heeft. Daar zit al mijn plakband in. Of washi tape zoals dat tegenwoordig heet.Hoewel dat washi op rijstpapier slaat en mijn plakbandcollectie grotendeels van plastic is.

U wikkelt een stukje plakband om het stokje en plakt beide zijden op elkaar. Even afknippen en klaar.

Maak zoveel vlaggetjes als u nodig heeft.

Plaats ze vervolgens bij  de stengel/stam van de plant. 

Hartstikke handig want ik raak al jaren het beginpunt van mijn komkommers kwijt. De plant groeit zo hard dat er op een gegeven moment een wildernis ontstaat in de koude bak. Waar te gieteren? 
Blijkbaar heb ik ze op een rijtje geplant maar was dat natuurlijk al weer vergeten. Grappig dat ik door het plaatsen van de markeringsvlaggetjes deze structuur weer terugzag.

En vergeet vooral niet waakzaam te zijn voor slijmerige slakken. 
Wil je meer weten over komkommers, check dan de site Diana's mooie moestuin. Ik leer zoveel van haar. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten