Mijn lijst met blogs

dinsdag 23 juli 2013

Zomer in Zeewolde

Ik geniet. Zo veel moois in de tuin. Ik begin de dag met het openen van de tuindeuren en bekijk dan alle bloemen en planten. Het zijn er ontzettend veel en de variatie is groot. Ik word blij van de spontane combinaties en bewonder de groeikracht van sommige planten.


The sky is the limit. Mijn formidabele stokreus.

Ik blijf dit zo stoer vinden, komkommers uit eigen tuin. Kijk ze groeien!

Geel leeuwenbekje uit Oostenrijk (vorige zomer zaadjes meegenomen).

Basilicumveldje = close-up.

Want in het echt is het maar een klein bakje...

Mijn overwinteraar (geranium) van zolder. Kleurt heel mooi bij de iresine.

Schitterend toch die stamper!

En ik blijf verliefd op de achillea.

Kijk dan!

Hij combineert fijn met de kogeldistels.

En van onderen is ie ook prachtig.

Voor de achillea bloeit de witte scharnierplant.
  
Geranium Ann Folkard weeft zich door elke plant in mijn tuin. Hier staat ze aan de voet van de achillea, verstopt tussen de vrouwenmantel. Ze bloeit heel lang met paarse bloemetjes.

Dahlia Fascination is eindelijk open. Mooie bladcombinaties op deze foto.

Er wordt hard gewerkt in de tuin bij de rode brievenbus.

Zonnehoed 

Mijn geweldige roze flox in bloei. Daar wil ik er echt meer van. Niet vergeten te delen komende lente. Hij ruikt heerlijk. 

En de scabiosa (met de fantastische nederlandse naam: schurftkruid) bloeit. Had niet door dat ik 'm met zweefvlieg vastlegde.

Ah! De lathyrus tipi bloeit. Zaadjes van de Dekamarkt via mijn schoonmoeder. Dat zijn tenminste acties. Weg met de voetbalplaatjes. Doe mij maar zaadjes. 

Blijven plukken, want dan groeien ze de hele zomer door (mits het geen 30 graden blijft). En ze ruiken heerlijk.

1 opmerking:

  1. Prachtig! Inderdaad heel mooi die Achillea, ik heb andere soorten, maar deze is zo mooi stevig en ook een stuk hoger denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen