Mijn lijst met blogs

donderdag 24 mei 2012

Zaailingen

Ja! De ieniemienie zaailingen schieten de grond uit. Ik zie slaapmutsjes (Escholzia californica), dille, klaprozen, papavers, bijenvoer (Phacelia), cosmea en nog wat ondefinieerbare sprietjes. Komt nog wel.
De wat grotere planten zijn door mij voorgezaaid. Bekermalva en donsbloem. Voor de kenners: er staat ook een  kalimeris incisa 'Madiva' (links) en een helianthus Lemon Queen (rechts). Het plantje op de voorgrond is een bekermalva 'Ruby Regis'.

Ik ben stiekem een beetje jaloers op het bijenvoer van de buurvrouw (dat allitereert lekker zeg). Een poosje terug heb ik haar voortuin 'opgeschoond'. Gelukkig herkende ik veel zaailingen en in plaats van ze weg te schoffelen en op nieuw te zaaien, staan die bloemen nu al in bloei! Echt mooi Hanny!

Bijenvoer heeft naast zijn aantrekkingskracht op bijen en vlinders nog een groot voordeel. Het is namelijk een groenbemester. Groenbemesters zijn planten die worden gebruikt om de grond te verbeteren. Goed voor de vruchtbaarheid en de structuur van de grond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten