Mijn lijst met blogs

vrijdag 27 mei 2011

Het wordt echt al wat


Een border naar mijn hart. De dahlia is echt schitterend. Maar de paarse melde (atriplex hortensis 'Red Plume' ) achter de dahlia mag er ook zijn. Zeker als de zon er aan de achterkant doorheen schijnt. Je kunt 'm ook eten. De melde. Niet de dahlia.


Samen met Juul maakte ik deze siererwt (lathyrus odoratus) wigwam-heg. Hij groeit lekker nu er eindelijk weer regen valt. De bloemen kun je plukken en ruiken heerlijk. Enigszins overweldigend maar dat ga je vanzelf waarderen.


Foto genomen vanaf de 'Amersfoort border'. Hier staan alle planten die ik uit mijn vorige tuin heb meegenomen. Alles groeit goed en wordt nu al hoger dan in Amersfoort. Je ziet o.a. vrouwenmantel (alchemilla mollis), kattenstaart (lythrum salicaria Robert), prikneus (lychnis coronaria) en salvia. Oh, en een enorme witte vingerhoedskruid zie ik nu ik naar boven scroll. Die zag ik niet tijdens het typen. (digitalis purpurea 'Alba' ). Want alles wat wit bloeit in een tuin noem je 'alba' = wit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten